Nyt fra arbejdsholdene
Juli 2006

Høng

Her er den forløbne måned gået med

  • at rette de småting der er dukket på K 564 i løbet af de første kørsler
  • maling af CU 4011 udvendigt
  • diverse arbejder langs med Gørlev-strækningen

K 564 har opført sig pænt på de første køredage. På de tog der er kørt indtil nu, har vandforbruget ligget på ca. 1m3 på 12 km kørsel. Dvs. at tenderen har rigeligt vand til at kører hele dagen Slagelse - Gørlev uden vandtagning.



Sandingsanlægget til baglænskørsel blev færdigt et par dage før den første driftsdag Slagelse - Gørlev. Det virker fint og der er god brug for det pga. græs på skinnerne.



Det har været nødvendigt at skifte et par pakninger hist og her, og cylinderens udblæsningsventiler har været afmonteret og renset. Ledningerne til 3 af lanternerne er blevet renoveret.



CU 4011 er malet færdigt udvendigt på vognkassen. Nu mangler kun endeperronerne.



Gørlev-sporet

I sidste øjeblik gav Banedanmark lov til at kører på sporet mellem Høng og Gørlev. Dette betød så at et talstærkt hold måtte i gang med beskæring ved et par overkørsler, oprensning af rilleskinner samt montering af nye skilte ved overkørslerne.

 


Jens ordner ledningerne til
lanternerne

 


Det nye sandrør til baglæns kørsel

 


Sandkassen til baglæns kørsel

​​​​​​​


Aga-lanterne med el-lys

 

OHJ 38

Den nye overhedersamlekasse er ved at blive fræset efter at svejsearbejdet er færdigt. Det nye stykke rundkedel er blevet svejset i.

Se billeder fra arbejdet på www.ohj38.dk